≡ Menu

Nilai Marhun Emas 999 Ar Rahnu Agro Bank Meningkat RM203

Semalam saya telefon Ar Rahnu Agro Bank Klang untuk dapatkan nilai semasa Marhun Emas 999 dan 916 selepas saya dengar berita kenaikannya.

Seiring dengan kenaikan harga Emas di pasaran komoditi antarabangsa, Agro Bank telah menyemak semula harga dan nilai marhun untuk emas 999 ialah RM203 dan marhun emas 916 ialah RM183.10. Untuk rekod, marhun emas 999 pada Februari ialah RM 165 dan emas 916 ialah RM151.

Tahniah kepada pelabur dan penyimpan emas. Lepas raya boleh tuai hasil :)

Other articles you might like;

19 comments… add one
  • Wadi AR August 24, 2011, 3:00 pm

    wahh, bg emas kt sy sikit

  • ub3y August 24, 2011, 3:37 pm

    alhamdulillah. kenapa sekarang baru naik ek trend emas ni. dlu perlahan je
    Entri terkini ub3y: Wordless Wednesday #6 : Kantoi Tak Puasa!My Profile

  • Pacifista - X August 24, 2011, 3:58 pm

    wah kenaikan lebih RM 10.tahniah kepada kawan2 yang telah menyimpan emas :D
    Entri terkini Pacifista – X: Bonus PacifistaMy Profile

  • teratai August 24, 2011, 6:40 pm

    alhamdulillah dpt untung, tp jangan lupa bayar zakat emas ya!
    Entri terkini teratai: Sup CendawanMy Profile

  • ummi August 24, 2011, 7:17 pm

    takdak emas lagi nak laboq…
    Entri terkini ummi: Ummi 1st Lucky Draw !!!My Profile

  • shuhaida August 24, 2011, 10:34 pm

    Wah… bagusnya..

  • WildanAzan August 25, 2011, 10:29 am

    Nak labur emas camne kat Agro Bank nie?
    Dah puas google dah.

    • Adam Roslan August 25, 2011, 2:49 pm

      Sebelum Julai 2011, Agro Bank membenarkan orang awam untuk memajak syiling emas (dinar emas) dan bar emas dengan 65% pinjaman. Ramai yang gunakan teknik pajakan untuk mendapatkan keuntungan overlapping.

      Sekarang, teknik ni cuma dibolehkan untuk barang kemas saja. Kalau berminat nanti saya kongsikan tekniknya.

      • zanalina March 2, 2012, 7:51 pm

        mcmana caranye ye

  • BloggerHowtt August 26, 2011, 11:20 am

    Wah untung ;p
    Entri terkini BloggerHowtt: Dah Redeem Points – Thanks Ariff ShahMy Profile

  • Sofian August 27, 2011, 1:09 am

    Kalau emas macam gelang, cincin tu emas apa yer?hehe..nak gak tuai eh :D
    Entri terkini Sofian: Pendapatan nuffnang 3 angka| hebatnya hidup seorang bloggerMy Profile

  • Juan September 10, 2011, 3:27 pm

    memang naik gila gila emas ni skrg
    Entri terkini Juan: Jangan Pentingkan Diri SendiriMy Profile

  • mat September 13, 2011, 10:05 am

    Ada ramalan mengatakan harga emas akan naik dalam jajaran kecil selepas ini setelah kenaikan besar pada tahun ini. hingga cukup-cukup upah simpan sahaja, betul ke?

  • SAIPUL December 21, 2011, 11:23 pm

    SALAM…
    AGRO BANK DA NAIKKAN HARGA BPE KALI TAHUN NI???
    BULAN BERAPA??
    BERAPA NILAINYA??

    • Adam Roslan December 22, 2011, 4:36 pm

      Hari ini, 22 Disember. 999 RM 203 dan 916 RM 186.10

  • SAIPUL December 28, 2011, 1:33 pm

    OK..TQ

  • rizal b ishak January 16, 2012, 2:34 pm

    nak tahu klu ambik emas berapa rate?…. cth klu bank rakyat tak ble kurang dr 3.5 tp klu agro bank macam mana ya?….

  • troy January 24, 2012, 5:19 pm

    bulan lepas saya gadai,agro cume amik 193 aje…….skang nie dah naik blik ker ker 203……kenapa xde list harga terkini…

  • Salbiah January 27, 2012, 8:31 pm

    Boleh terangkan x….mcm blurrr je ni…tapi nak buat…uk uk uk

Leave a Comment

Papar entri terkini dengan Commentluv <3