≡ Menu

Plet RJ: Perlis Indera Kayangan

Tiada perkataan yang sesuai untuk dijadikan tajuk bagi posting pantas ini. Sebenarnya lebih dua minggu Adam mencari kenderaan di sekitar negeri ini yang menggunakan plet pendaftaran yang bermula dengan huruf RJ. Akhirnya ditemukan di simpang lampu isyarat menuju ke Kangar. Untuk pengetahuan, siri RJ ini adalah angka ke 10 untuk negeri Perlis dan amat ketinggalan berbanding negeri negeri lain. Walaubagaimanapun, plet sebelum ini, RH hanya mengambil masa dia tahun untuk dihabiskan berbanding empat hingga lima tahun untuk plet RG. Mungkinkah ini menunjukkan satu perubahan dimana negeri ini semakin pesat membangun seperti mana menyahut seruan kerjaan negeri untuk menjadi sebuah negeri maju pada tahun 2015? Perlis Maju 2015.

Banyak faktor yang menjadikan plet R untuk lambat dihabiskan selain daripada faktor jumlah penduduk dan kemampuan memiliki kenderaan, anggapan saya ialah mereka lebih gemar menggunakan plet K dari Kedah kerana lebih cantik, susutnilai harga kereta semasa jualan untuk kereta
berplet R, dan banyak kedai motor dan kereta mudah berurusan dengan JPJ Negeri Kedah. Apa andaian anda?

Keterangan gambar: Sekadar hiasan. RJ4 dan RJ45 sudah keluar, tunggu gambar spot untuk tatapan.



Plet RJ: Perlis Indera Kayangan, originally uploaded by adam.roslan.

Other articles you might like;

7 comments… add one
  • miss teja December 16, 2009, 12:28 pm

    aritu ada nmpak kt perodua RJ4664 or RJ 6446…

    • Adam December 16, 2009, 10:33 pm

      La ni RJ dah mula membanjiri Perlis. Data dari JPJ kata RJ memang laju keluar. Rakyat Perlis dah semakin mampu ni :)

  • peace December 17, 2009, 11:23 am

    haha.. x lama lagi kita tgk org² kaya bid RM 1..
    wallaa….
    femes perlis nnt..
    hehe
    .-= peace´s last blog ..Selamat Datang =-.

  • azfi January 13, 2010, 9:37 pm

    RJ8833 pn dh nmpk

  • hanep April 15, 2010, 6:56 pm

    aku tunggu plat RM jerk.. lama lagi la jwbnya.
    dulu spnjg dok arau tak pernah tukar, RH je.. susah betul nk tukar
    .-= hanep´s last blog ..Wiggy is a friend of mine =-.

  • w ghazali (0123513277) July 18, 2010, 2:32 pm

    ada tak sapa tau mcm mn nak beli no pendaftaran perlis…

    • Adam Roslan July 19, 2010, 9:51 pm

      Salam.

      Tuan Ghazali boleh terus berurusan di Pejabat JPJ Negeri Perlis yang terletak di Jejawi Perlis. Kalau tak salah saya, prosedurnya sama. Jumpa pegawai, check keberadaan nombor dan boleh booking atau beli on the spot.

Leave a Comment

Papar entri terkini dengan Commentluv <3