≡ Menu

Harga Baharu Perodua Myvi Alza Axia Selepas GST

  Petang tadi kawan aku kongsi berita baik untuk mereka yang bercadang nak beli kereta. Sejajar dengan kewujudan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST), harga kereta tempatan dan import mengalami penurunan harga. Walaupun tak sebanyak mana, tapi sekurangnya dapat gunakan duit tu untuk pergi berbelanja di kedai aksesori pasang speaker hebat-hebat.

Bagi nak mudahkan pembelian tuan puan, kat bawah ni adalah jadual perbezaan harga kereta perodua sebelum dan selepas GST. Yang penting, harga yang disenaraikan adalah OTR; termasuk premium insurans, nombor plat, dan aksesori.


Model Proton Harga Sebelum GST Harga Selepas GST Perbezaan
Axia 1.0 ADV Auto RM 47,912.15 RM 47,262.15 RM 164.64
MyVi 1.3 Auto RM 42,542.15 RM 42,377.51 RM 650.00
MyVi 1.5 SE Auto RM 53,913.50 RM 53,368.50 RM 545.00
MyVi 1.5 ADV Auto RM 58,513.50 RM 58,368.50 RM 545.00
Alza 1.5 ADV Auto RM 65,527.00 RM 65,432.00 RM 95.00

Membeli kereta itu satu kehendak, tapi kalau dah jatuh tahap perlu, kena lah belinya satu. Untuk sembang panjang, terus aje call kawan aku yang jaga showroom Perodua Kota DamansaraKeen 0192646692 untuk pertanyaan.

Other articles you might like;

4 comments… add one

Leave a Comment

Papar entri terkini dengan Commentluv <3