≡ Menu

Pengadil Kayu

Kali terakhir saya menonton bolasepak Liga Super adalah kira kira 3 tahun lepas semasa pertemuan Perlis dengan Pahang di Stadium Utama Kangar. Malam tadi, sekali lagi memecah tradisi untuk menonton bola sepak tempatan di Stadium Utama Negeri. Tanpa perancangan, saya di telefon oleh Amzar Anaqi dari Kedah berhubung game pada malam itu. Tanpa berlengah saya segera mengatakan YA untuk game tersebut.

Dalam usaha mencari tiket subsidi, dapat le tiket bersubsidi daripada saudara Naqib. Ramai jugak yang membanjiri stadium malam itu, walaupun hujan renyai sepanjang 70 minit permainan. Dari segi permainan, mereka bermain penuh longlai dan lemah gemalai. Akhirnya pada minit ke-37 Perlis berjaya memecah kebuntuan dengan jaringan gol padang oleh Ahmad Fakri Saarani.

Pada separuh masa kedua, permainan dikawal oleh Perlis namun tiada jaringan gol dihasilkan. Selepas beberapa serangan, Kedah mencapai rentak dan menghantar satu percubaan ke arah gol. Walaupun berada dam posisi offsaid, pemain Kedah berjaya mendapatkan gol penyamaan selepas hantaran pendek ke arah pintu gol Singa Utara. Keputusan penuh; Perlis 1 – Kedah 1.

P/S: Gambar di Final Piala FA 2010. Sekadar hiasan.

Other articles you might like;

0 comments… add one

Leave a Comment

Papar entri terkini dengan Commentluv <3